New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 243K
Trænertråden
Jeg synes i øvrigt, at Uwe i det her interview signalerer, at han og CV er rimeligt afstemte ift. at bruge flere unge spillere fremadrettet. Og så får han ogsåluge fortalt implicit, at han gær som klubben beder om.

Han siger det "rigtige" - nu skal det bare implementeres i praksis. Det bliver spændende (y)

Måske det skinner lidt igennem, at der er kommet nye toner med CV ved roret. Emmery har da fået lidt minutter her i foråret og er nu lidt længere end de "skraldeminutter" som den første stribe kampe bød på.

Han siger det "rigtige" - nu skal det bare implementeres i praksis. Det bliver spændende (y)

Måske det skinner lidt igennem, at der er kommet nye toner med CV ved roret. Emmery har da fået lidt minutter her i foråret og er nu lidt længere end de "skraldeminutter" som den første stribe kampe bød på.
Hvis man ser på både kontrakter og klubbens investeringer i akademiet og El Cambio, så ligner det at man har koordineret et strategiskifte omkring nu, langt udefra. Også da man forlængede med Uwe. Jeg ser det ikke som en indsats der er dikteret af CV, han har ikke været med til at skyde 75-100 mio ind i egen pipeline. Alene på handlinger synes jeg det er relativt plausibelt at man giver “skylden” til en dårlig sammensat trup, og det vurderede man allerede i efteråret da man ikke forlængede med SIB. Jeg begynder efterhånden at tro han var røget i svinget, selv hvis CV ikke var blevet ledig.

Nu har jeg lige set interviewet

Syntes nu ikke han lyder så sikker i sin sag, og han prøver vel egentlig også og undvige i første omgang ved bare og konkludere, at Uwe har kontrakt til 28

CV siger noget i retning af "Uwe har kontrakt til 28, som udgangspunkt er han også træner i næste sæson". Det lyder ret meget som et utal af andre fredninger, hvorefter træneren alligevel er blevet fyret.
Jeg siger ikke, Uwe bliver fyret men det interview var ikke en utvetydig fredning af Uwe. I så fald kunne CV have sagt "Uwe er også træner i næste sæson, det står udenfor diskussion, punktum".

Personligt tror jeg ikke, man i ledelsen har lagt sig fast på Uwe. Jeg tror, man har lavet sonderinger og hvis ønske kandidaten siger ja, så bliver Uwe fyret men jeg tror heller ikke man i ledelsen vil hente ny træner langt nede på listen.

CV siger noget i retning af "Uwe har kontrakt til 28, som udgangspunkt er han også træner i næste sæson". Det lyder ret meget som et utal af andre fredninger, hvorefter træneren alligevel er blevet fyret.
Jeg siger ikke, Uwe bliver fyret men det interview var ikke en utvetydig fredning af Uwe. I så fald kunne CV have sagt "Uwe er også træner i næste sæson, det står udenfor diskussion, punktum".

Personligt tror jeg ikke, man i ledelsen har lagt sig fast på Uwe. Jeg tror, man har lavet sonderinger og hvis ønske kandidaten siger ja, så bliver Uwe fyret men jeg tror heller ikke man i ledelsen vil hente ny træner langt nede på listen.
Helt enig

Tror ikke han ryger for en hver pris, men hvis man eksempelvis har en dialog med Bo Svensson og han siger ja tak - så kunne jeg god forestille mig han ryger.

Hvordan tolker du hans sidste svar? Da han bliver spurgt om Uwe er træner når sæsonen starter igen? Og han svarer at det er han?

Hvordan tolker du hans sidste svar? Da han bliver spurgt om Uwe er træner når sæsonen starter igen? Og han svarer at det er han?

Måden han svarer på. Bare det han siger, som udgangspunkt. Det er no shit sherlock kommunikation men som ikke er en utvetydig fredning. Nu skal der snart evalueres - selvom JN siger, der ikke bliver så meget evaluering men mere kiggen fremad - og CVs svar giver i hvert fald en åbning for, Uwe bliver fyret på det seminar.

CV er en af de mest garvede sportsdirektører herhjemme, han kunne have valgt en helt anden og meget mere kontant formulering, som ikke gav nogen som helst tvivl om, de stadig tror på, Uwe er den rette.

Måden han svarer på. Bare det han siger, som udgangspunkt. Det er no shit sherlock kommunikation men som ikke er en utvetydig fredning. Nu skal der snart evalueres - selvom JN siger, der ikke bliver så meget evaluering men mere kiggen fremad - og CVs svar giver i hvert fald en åbning for, Uwe bliver fyret på det seminar.

CV er en af de mest garvede sportsdirektører herhjemme, han kunne have valgt en helt anden og meget mere kontant formulering, som ikke gav nogen som helst tvivl om, de stadig tror på, Uwe er den rette.
All good. Jeg synes den er klokkeklar, men det er jo bare tolkninger. Måske jeg tillægger at Uwe bringer en dialog omkring frisk blod i truppen med ind i ligningen i mixed zone. Det har jo tydeligvis været dialoger med ham om det, hvilket fortæller mig at han er del af det

Han er til gengæld på vippen hvis der ikke er forbedringer at spore til Januar

Han ville være en vild signing. Shit, en energi han kunne nå at banke op på en sommerpause.
Jeg synes ikke det er en særlig "vild" signing at få en træner med 4 kampe som cheftræner i en fase, hvor klubben skal lave en ny trup i en sårbar økonomisk fase, pga stadion med videre. Tværtimod lyder det mere som en af de beslutninger de kunne finde på at tage oppe i Aalborg.

Edit: Til gengæld kunne jeg godt se en mening med at han kom ind som assistenttræner og fik lidt erfaring på den konto. Der skal i hvert fald ny stab ind omkring Uwe hvis han forsætter.

Jeg synes ikke det er en særlig "vild" signing at få en træner med 4 kampe som cheftræner i en fase, hvor klubben skal lave en ny trup i en sårbar økonomisk fase, pga stadion med videre. Tværtimod lyder det mere som en af de beslutninger de kunne finde på at tage oppe i Aalborg.

Edit: Til gengæld kunne jeg godt se en mening med at han kom ind som assistenttræner og fik lidt erfaring på den konto. Der skal i hvert fald ny stab ind omkring Uwe hvis han forsætter.
AaB er åbenbart ved at fyre Wichmann efter 4-5 kampe og med en kontrakt frem til 2027. Det er svært at konkurrere med ;-)

Men med de roser Tullberg har fået gennem de sidste par år og hans erfaringer fra Dortmund, så tror jeg ikke, han leder efter et assistenttrænerjob i superligaen. Jeg tror, han er rykket et godt stykke højere op i hierarkiet.

Men jeg forestiller mig nu heller ikke, at det er ham, der er en del af rygterne. Hvis der overhovedet er noget om det, så tænker jeg, det er Lars Friis, der er den mest sandsynlige kandidat.

Latest posts

Back