New posts

Landsholdet - Den store VM 2026-tråd

• Thread starter Thread starter Winther
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 495
  • Views Views: Views 28K
Landsholdet - Den store VM 2026-tråd
Han gik så langt som til at sige, at han garanterede, at der kom en debutant med
Ja, for ellers kan vi vel ikke stille en trup med et forsvar med reserver. Så det var nok en indforstået joke.

Det der nok i virkeligheden taler imod at tage Kasper Høgh med, er at truppen i forvejen nødtvunget får en del nye/perifere spillere med.

Jeg er lidt skeptisk i forhold til Høgh. Jeg ser absolut ingen garanti for, at han kan overføre sit niveau til en anden spillestil og andre spillere, der ikke kender ham og hans løbemønstre.
på den anden side, oddsene for at landsholdet bliver dårligere med ham på er vel rimelige lave, givet at dikke ikke burde være muligt at blive meget værrere end de er i forvejen

Er Høgh ikke "Søren Larsen"? En fin angriber, som har tur i den, men ikke kommer til at lægge en top 5-liga ned. Men, som flere også skriver; der er jo ikke en masse andre, der er i form, og hvorfor ikke bruge ham nu, hvor han har sit Gummi Tarzan-øjeblik?
Meget enig. Og det handler jo også om at have forskellige typer til rådighed. Højlund er efterhånden ret komplet, men Osula er jo udpræget hurtigløber, Biereth er mere en fox in the box osv. Så hvis Høgh bringer noget til den samlede angiberpakke, som de andre ikke har (altså dem som evt. skal aflaste Højlund), så kunne han jo sagtens komme i spil.

Er Høgh ikke "Søren Larsen"? En fin angriber, som har tur i den, men ikke kommer til at lægge en top 5-liga ned. Men, som flere også skriver; der er jo ikke en masse andre, der er i form, og hvorfor ikke bruge ham nu, hvor han har sit Gummi Tarzan-øjeblik?

Måske. Men Høgh er vores eneste angriber som performer på top level lige nu, og scorer mod Champions League hold uge efter uge. Samt er på rundes hold i chl.

Kommer han ikke med nu er det, for mig, endnu en Reimer fejl.

Man kan blive ved med at snakke om spillerne skal passe ind i et system. Men så længe vi bliver ved med det, så har Reimer sin undskyldning for at udtage Schmeichel, Vestergaard, beireth, poulsen og Eriksen de næste 2 år.

Måske. Men Høgh er vores eneste angriber som performer på top level lige nu, og scorer mod Champions League hold uge efter uge. Samt er på rundes hold i chl.

Man kan blive ved med at snakke om spillerne skal passe ind i et system. Men så længe vi bliver ved med det, så har Reimer sin undskyldning for at udtage Schmeichel, Vestergaard, beireth, poulsen og Eriksen de næste 2 år.

Enig 👏

Det er vel også nu han skal med, hvis vi skulle være så heldige at komme til en slutrunde. Jo før han stifter bekendtskab med de andre, jo bedre.

Arrh, Højlund gør det altså også rigtigt, rigtigt godt for et Napoli-hold, der ellers kæmper gevaldigt med spillet pga. et hav af skader. Han er med garanti førstevalg på landsholdet også.

Med Riemers, som så mange andre landstrænere og nu mere ler mindre udvandet, udtalelse om, at in-form spillere skal spille, er det vel en no-brainer?
Hvad er der at miste?
Show some balls

Arrh, Højlund gør det altså også rigtigt, rigtigt godt for et Napoli-hold, der ellers kæmper gevaldigt med spillet pga. et hav af skader. Han er med garanti førstevalg på landsholdet også.

Ja selvfølgelig. Men han spiller jo ikke engang i Champions League. Hvilket var min pointe mht at udtage top spillere, der er i form og performer lige nu.

Det er i øvrigt spændende, om Irans afbud til VM giver en billet til Irak, der ellers skal spille playoff fra det asaitiske forbund.

i så fald er Yakob vel på flyet til USA til sommer.

Læste i går at det var Irak der stod til at få pladsen da de var højest rangeret ikke kvalificeret hold fra samme verdensdel. Såfremt de kvaller igennem deres playoff (da der nok ikke kom afgørelse inden da), ville den gå til UAE mener jeg det var

Intet bekræftet dog.

Arrh, Højlund gør det altså også rigtigt, rigtigt godt for et Napoli-hold,

Det vil jeg nu godt anfægte. Hans scoringssnit er ok uden at være prangende og hvis man ellers tillægger FotMobs rating til noget, er han en af de lavest ratede Napoli spillere, hvilket også passer meget godt med de kampe jeg har set men han er DKs bedste 9er, hvilket desværre siger en del.

Osoula er udpræget kantspiller, hans spilforståelse og teknik er slet ikke god nok, han har fået sit Cinderella moment.

Dybt misundelig over Norge og Sverige har markant bedre 9ere end os.

Det vil jeg nu godt anfægte. Hans scoringssnit er ok uden at være prangende og hvis man ellers tillægger FotMobs rating til noget, er han en af de lavest ratede Napoli spillere, hvilket også passer meget godt med de kampe jeg har set men han er DKs bedste 9er, hvilket desværre siger en del.
Jeg har ikke set så frygteligt mange af Napolis kampe, men jeg har nu alligevel set et par stykker.
Jeg så en for nylig, husker ikke mod hvem, hvor jeg netop noterede mig, at Højlund er blevet en hel del mere kompetent i linkupspillet. Han lavede nogle decideret lækre aflægninger til medspillere omkring feltet, modtog bolden med to mand i ryggen og satte spillet og havde også et par kompetente, omend ikke blændende, afslutninger.
Jeg tror ikke nødvendigvis det er den slags, Fotmob giver gode ratings på, med mindre du gør det hele tiden, og Napolis spil var bare ikke så konsekvent.

Det jeg forsøger at at sige er, at Højlund er lidt bedre, end du gør ham til. Tror jeg. Baseret på det, jeg har set. Men han ER meget afhængig af, at holdet fungerer, og det gør Napoli kun delvist i øjeblikket.
Men hey! Hvis Haaland spillede i FCK lige nu, ville han ikke have ramt tocifret antal scoringer endnu i denne sæson, han er også afhængig af, at holdet fungerer (overdrivelse kan være brugt for at slå en pointe fast).

Jeg har ikke set så frygteligt mange af Napolis kampe, men jeg har nu alligevel set et par stykker.
Jeg så en for nylig, husker ikke mod hvem, hvor jeg netop noterede mig, at Højlund er blevet en hel del mere kompetent i linkupspillet. Han lavede nogle decideret lækre aflægninger til medspillere omkring feltet, modtog bolden med to mand i ryggen og satte spillet og havde også et par kompetente, omend ikke blændende, afslutninger.
Jeg tror ikke nødvendigvis det er den slags, Fotmob giver gode ratings på, med mindre du gør det hele tiden, og Napolis spil var bare ikke så konsekvent.

Det jeg forsøger at at sige er, at Højlund er lidt bedre, end du gør ham til. Tror jeg. Baseret på det, jeg har set. Men han ER meget afhængig af, at holdet fungerer, og det gør Napoli kun delvist i øjeblikket.
Men hey! Hvis Haaland spillede i FCK lige nu, ville han ikke have ramt tocifret antal scoringer endnu i denne sæson, han er også afhængig af, at holdet fungerer (overdrivelse kan være brugt for at slå en pointe fast).
Meget enig i din vurdering. Napoli har spillet relativt sløjt i de kampe jeg har set de seneste måneder, men jeg synes det er tydeligt, at Højlund har lagt rigtigt meget på sit spil med ryggen til mål.

Generelt er italiensk fodbold i øvrigt en relativt sløjt omgang at se på. Mange mand bag bolden og meget lav risiko i opspillet kombineret med fysisk og taktisk dygtige spillere, er altså ikke opskriften på sprudlende fodboldspil. Så det skal også tænkes ind når man vurderer spillernes kvaliteter.

Men gammel kærlighed ruster ikke, som man siger, så jeg ender alligevel med at få set lidt hver uge.

Generelt er italiensk fodbold i øvrigt en relativt sløjt omgang at se på. Mange mand bag bolden og meget lav risiko i opspillet kombineret med fysisk og taktisk dygtige spillere, er altså ikke opskriften på sprudlende fodboldspil.
Jeg synes, det kommer meget an på, hvem man ser spille. Napoli vil gerne, men for tiden har de rigtig mange af de kreative ude med skader (også en grund til, at Højlund måske ikke sprudler helt vildt). Inter spiller ofte en frisk gang fodbold. Lazio plejede at gøre det, dét er helt væk i denne sæson dog.

Men jeg er enig i, at især de små hold passer virkelig godt på sig selv og er virkelig gode til dét.

Mon ikke Kasper Schmeichel har spillet sin sidste landskamp:

Han siger godt nok at han kommer tilbage, men har kurven ikke været nedadgående længe, og alternativerne bedre i et stykke tid nu?

Latest posts

Back