New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 205K
Superligaen 2024/2025
Søren Søndergaard er næppe AGF-fan, når han er så naiv at tro, at et slutfløjt i Parken per definition betyder, at en fodboldkamp er forbi, og at samfundets regler gælder igen: https://sport.tv2.dk/fodbold/2025-04-14-minister-involveres-i-sag-om-fck-keepers-voldelige-adfaerd

(Derudover blivet det såmænd interessant nok at se svaret her)
Haha ja - men er det ikke også sådan indenfor sportens egne regler at de snarere skifter efter man har forladt banen?
Det er en tåbelig debat imø. Man har for længst etableret, at dansk gældende lovgivning står over alt andet. Vold er vold. Basta.
Men der er jo forskel på om en handling, fx en albue i hovedet, foregår som en sportslig handling eller i en anden sammenhæng. Det er oplagt at der er noget med intention, men hvis det allerede er klart hvordan man skelner mellem hvad det er for en handling og hvor det foregår, vil det være nemt at svare på spørgsmålet.

Last edited:
Haha ja - men er det ikke også sådan indenfor sportens egne regler at de snarere skifter efter man har forladt banen?
Så længe du kan få et rødt kort som en del af kampen (som i søndagens konkrete tilfælde), og kampen kan genoptages (som dén gang), så må sportens egne regler i hvert fald være i spil.

Men det kan godt kræve en vis kreativitet i besvarelsen at argumentere for, at fx et slagsmål ikke er vold, hvis det sker efter en fodboldkamp, og når ministeriet skal beskrive, hvor grænsen går.

Edit: Og det er da også en vanskelig grænse at sætte. Hvis der var nogen, der nikkede mig en skalle på vej ud af banen efter en old boys-kamp, så ville jeg fandenraskme kalde det vold og også forvente, at ville blive behandlet som sådan.

Men der er jo forskel på om en handling, fx en albue i hovedet, foregår som en sportslig handling eller i en anden sammenhæng.
Naturligvis. Intention, motiv, known associates ... 😏

Jeg synes bare, det er fjollet, når man fralægger sig ansvaret med, at det var i kampens hede. Jeg synes generelt, der gives alt for megen plads til emotionelle argumenter i fodbold.

Tal pænt til dommeren, buk for hinanden efter et frispark, skam jer og spil så!

Naturligvis. Intention, motiv, known associates ... 😏

Jeg synes bare, det er fjollet, når man fralægger sig ansvaret med, at det var i kampens hede. Jeg synes generelt, der gives alt for megen plads til emotionelle argumenter i fodbold.

Tal pænt til dommeren, buk for hinanden efter et frispark, skam jer og spil så!
Hehe jo, målmand Mikkelsen er the usual suspect i den sammenhæng.

Der er nu nok en lidt anden sport vi snakker om hvis det fysiske element stort set skal fjernes. Det er lidt den klassiske med at rugby er en hooligansport spillet af gentlemen og fodbold er en gentlemansport spillet af hooligans. Det spilles vel sådan set lidt mere af gentlemen i dag end i 80'erne, men det bliver lidt svært hvis der ikke må laves en glidende tackling...

Om ikke andet er det da interessant hvis det skulle lykkes to FCK'ere i samme halvår at få en eller anden alvorlig dom.

Men der kommer jo ikke til at ske en seriøs skid.
Og når man så hører Peter "Åbenbart-intet-mellem-ørerne" Graulund TO!!! gange i træk i Tirsdagstrænerne udbasunere holdninger til lovovertrædelser, som får Fanden til at ligne en engel, ja, så er det åbenlyst, der aldrig kommer til at ske noget, så længe den fremherskende holdning i den fodboldmæssige "cro magnon"-verden er så primitiv og macho-agtig.

Det kan da godt være, vi er nogen, der synes, vi har visse spillemæssige problemer men jeg trøster mig med, vi ikke er AaB.
Bliver kørt over af SIF.

Siger det igen og en gentagelse fra da de rykkede ned. Det er et hold som har en rygrad som en regnorm. Ingen tager ansvar, for der er ingen ledere på det hold.
De burde have betalt Dalsgaard kassen.
Det må være noget taktisk. Mod os løb vi også bare igennem deres forsvar.
F.eks. Ove Pedersen må kunne få dem til at forsvare bedre.

Det må være noget taktisk. Mod os løb vi også bare igennem deres forsvar.
F.eks. Ove Pedersen må kunne få dem til at forsvare bedre.

De ligner et rigtig dårligt trænet hold. Flere gange står de nærmest og kigger på hinanden, som om ingen ved hvilke aftaler der er eller hvor de skal placere sig.
Jovist, SIF spiller hurtigt i dag men de vader igennem efter behag.

Offensivt har de heller ingenting.

Davids allerstørste præstation var at identificere vi manglede ledere og det fik vi. Der er ingen tvivl hos mig, at det er et meget vigtigt parametre i udvælgelsen af spillere ikke nødvendigvis hos alle men hos nogen. Vi så det med både Dalsgaard og Power.

Det kan da godt være, vi er nogen, der synes, vi har visse spillemæssige problemer men jeg trøster mig med, vi ikke er AaB.
Bliver kørt over af SIF.

Siger det igen og en gentagelse fra da de rykkede ned. Det er et hold som har en rygrad som en regnorm. Ingen tager ansvar, for der er ingen ledere på det hold.
De burde have betalt Dalsgaard kassen.
Jeg sidder også og tænker at hvis man er meget negativ på AGF's vegne og ikke lige er kommet til kan man tænde for SIF-AaB og få en påmindelse om hvad vi kommer fra for ikke så voldsomt længe siden. Og at selvom Dalsgaard nok ikke havde flyttet det hele til et helt andet niveau, havde det nok kunne hjælpe lidt med en der kan sætte noget skik og ærgerrighed ind i et forsvar der bare står og kigger forvirret til.

Det er klart nedrykningningsniveau. De bliver ikke udstillet helt så meget mod de andre bundhold, men de virker som dem der er dårligst organiserede. Selv Vejle er kommet efter det og har jo Onoukha, men SE og LB ligner mere Superligahold.

Bevares jeg er i sommerhus og har været her siden fredag, men er den der Ramaj “skalle” ikke blæst helt ud af poportioner? Nu har jeg kun set den på telefonen, men rammer han overhovedet Mikkelsen? Nuvel, intentionen er der, men en politianmeldelse alligevel? Honestly, de der sammenstød ser man sgu tit. Fra min telefon så Putros egentlig ud til at gøre det så godt han kunne med det overblik man kan forvente rén mand kan have. Jeg synes heller ikke Pentz skal have noget for at give lidt igen til FCK’s aber bag målet. Det var afdæmpet, selvfed og helt inden for rammerne sådan som kampen var gået. Man skal sgu have lov til at give bare lidt igen når alt pres bliver løftet efter sidste fløjt.

AaB er ved at tabe 4-0 for femte(!) gang i sæsonen. Det må simpelthen være rekord.
Er det ikke kun fjerde gang? Det må så også være rekord, jeg spekulerede lidt i det allerede efter tre gange... Deres gennemsnitlige målscore er nu også præcis 1-2, det er cirka på niveau med Hvidovre sidste sæson. Det er så ikke så vigtigt hvis man får nok point, men de kollaps peger ikke i retning af at blive oppe. Van Dam må også være til overvejelse når han ikke kan få lidt styr på forsvaret. I sammenligning med hvad man ser hos de andre nedrykningskandidater er der ikke megen udvikling at spore.

Er det ikke kun fjerde gang? Det må så også være rekord, jeg spekulerede lidt i det allerede efter tre gange... Deres gennemsnitlige målscore er nu også præcis 1-2, det er cirka på niveau med Hvidovre sidste sæson. Det er så ikke så vigtigt hvis man får nok point, men de kollaps peger ikke i retning af at blive oppe. Van Dam må også være til overvejelse når han ikke kan få lidt styr på forsvaret. I sammenligning med hvad man ser hos de andre nedrykningskandidater er der ikke megen udvikling at spore.
En gang mod bif.
To gange mod gf.
En gang mod vff.
Og nu en gang mod sif.

Jeg fryder mig over Åb

Søren Søndergaard er mangeårig FCK-fan med dedikation nok til at have sæsonkort. Så her må man sige der tones rent flag ift. politisk overbevisning, retsfølelse og ønske om at forbedre fodbolden bredt. Respekt.

Meget uheldig situation med FCK vs. BIF. Først går deres hooligans så langt, at man beslutter det drastiske skridt, at de ikke må have fans med ud. Og hvad sker der så. Spillerne tager bare over.

Latest posts

Back