Hmm. Bertelsen med en udtalelse jeg tolker som at det ikke bliver til noget. Man skal aldrig sige aldrig, og jeg lurer lidt på hvordan han kunne lægge den død med en anden udtalelse.
Bertelsen koster transfer. Han vil nok også gerne springe AGF over og tage en endnu større klub, evt udenlands. Omvendt er han i Randers og han kommer nok ikke til at tage dem højere end i år.
@Snurre Snup benytter ChatGPT. Det er underholdning og jeg giver ikke noget for det der kommer ud af det. Ind i mellem er det god kvalitet og andre gange skrammel - problemet er man skal være i stand til at kende forskel og det er man sjældent når man spørger den. Jeg bruger det selv en del trods erfaring med upålidelighed.
Jeg tror ikke ret meget på udlandsdanskere med mindre der er god grund til at tro de vil hjem. Den køber jeg med Friis. Werge siger Svenson. Hvis han ikke havde gjort ville jeg dømme den helt ude.
@Ato Vari er efter en karismatisk type. Ikke en der siger 'prølihørher, skulle vi ikke overveje at komme afstej?', men en der brøler 'lets fucking go!'. Jeg har overvejet det. Man har det sikkert lettere med pressen, som træner med flot karriere som spiller bag sig og kant i sine udtalelser, og det gør også noget i samspillet med Jacob Nielsen. Men er CV ikke kommet ind som mellemled? Jeg vil gerne have det, men i sidste ende vil jeg 'betale' 0 for det - forstået ved at jeg vil ofte præcis 0 fodboldfaglighed for at opnå det. Dermed falder det ned som 'nice to have' I min bog.
Problemet er at man kun ser det der er på bordet. Up and coming i DK, Bertelsen, Nørgaard og (fordi jeg kan lide ham men ikke kandidat i AGF), Per Frandsen. Dertil vilde bud som Fatah, Bachman og Hjalte Bo. Og så de udenlandske danske, med Tullberg.
Dem vi mangler at se er en Uwe, en Zorniger (første gang) eller en Hodgson, der kommer med erfaring udefra og ændrer en klub. Her er jeg flink ved Uwe og inkluderer ham på lige fod.
Jeg ved ikke hvad der bliver, men Friis lyder ganske interessant for mig.