New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 239K
Men Fatah ? Hvorfor er det at en del nævner ham, når han ingen cheftræner erfaring har, og ingen aner hvordan han begår sig under pres ?

Kun fordi så mange eksperter peger på ham som the next big thing og så fordi jeg ved, at internt i klubben blev han rost til skyerne men som jeg også skriver, vil han være en gambling, sådan vil det altid være med unge trænere uden erfaring som cheftræner på seniorniveau. Lidt som at starte med et U19 talent ;)

Hvad med Micahel Hansen fra Fredericia? Han har vel gjort det godt i Silkeborg og Fredericia. Hans spillestil kommer med en del udsving, men håber af AGF ledelsen prioriterer en træner der har fokus på teknik, hurtighed og kombinationsspil (det er nutiden og fremtiden).
Fordelen er også, at han er vant to at spille med mange unge spillere. Han får nye ind hvert år (i denne sæson var det 17)

Mit kendskab til tjekkisk fodbold er begrænset, men jeg ved dog at de to store Prag-klubber har et kæmpe pres på sig med fanatiske tilskuere etc. Hvis man kan stå i det, så er man godt rustet til Århus, tænker jeg umiddelbart.

Friis gjorde sig meget positivt bemærket i Viborg og blev hentet til AaB. Det var efter nedturen var begyndt deroppe. De havde en dårlig sæsonstart. Jeg husker en TV-episode fra deres træning, hvor fans havde taget opstilling med bannere og nærmest afbrød træningen. Jeg blev ret imponeret over at han gik over og talte stille og roligt med de topfrustrerede fans. Et par uger senere blev han fyret af Inge Andre Olsen - det endte bedre for Friis end for AaB.

Friis slår mig som en dygtig og saglig mand med et personligt overskud. Jeg håber man også kan være hærfører på andre måder end David og Uwe. Ellers har vi fans af AGF sq lidt af et problem :-)
Jeg tror også vi er et lidt andet sted efterhånden, så det ikke er helt så nødvendigt at være konfrontatorisk mod medierne. Jeg tror dog man stadig er nød til at kunne svare igen når man får lidt underlødige spørgsmål af journalister der har en anden agenda end bare at blive oplyst og ind imellem er det også meget brugbart at kunne tage opmærksomheden fra spillerne. Jeg tror også det er en del nemmere at være i FCM end i AGF på det punkt. Det er også en af flere grunde til at jeg ville være nervøs ved en for grøn træner, men man kan sagtens have den pondus uden at skræmme journalisterne og Friis er sikkert også blevet modnet i udlandet. Det er fint han ville snakke med utilfredse fans og jeg tror også klubben gerne vil have en træner der kan videreføre lidt af det David startede med fansene og som Uwe i hvert fald til dels har videreført.

Ingen ved jo hvad den nye træner vil.

-Have sine egne med og ikke Backman?
-Have både Zimling og Backman?

Her er den samlede stab omkring førsteholdet, jf. KSHD.dk
  • Cheftræner: Uwe Rösler
  • Assistenttræner: Rob Kelly
  • Assistenttræner: Philipp Grobelny
  • Målmandstræner: András Gángó
  • Chefanalytiker: Marcus Tjärnberg
  • Fysisk træner: Andreas Skovgaard
  • Head of Performance: Phil Mansfield
  • Transitionstræner: Niklas Backman
Vi må vel forvente, at både Rob Kelly og Philipp Grobelny også forlader klubben. De er begge i den grad Uwes mænd, som er blevet hentet ind, bl.a. pga. at de tidligere også har arbejdet sammen med Uwe. Det bør give plads til, at der skal hentes en helt ny trænerstab ind. Dvs. en ny cheftræner + 1-2 nye assistenter.

De andre, dvs. Gango, Tjärnberg, Skovgaard, Mansfield og Backman, er nok i højere grad ansat "uafhængigt" af Uwe. Så vi kan/må vel forvente, at de som udgangspunkt forsætter. Man kan måske heller ikke afvise, at f.eks. Grobelny har imponeret så meget internt, at han forbliver selvom han kom som Uwes mand. Ligesom f.eks. Lars Friis kom som Glens mand, men også blev ansat under David.

Men det hele afhænger jo nok i høj grad af, hvad den nye cheftræner har af ønsker. Forskellige typer cheftrænere har behov for at suppleres af forskellige typer assistenter.

Rent sportsligt har han en pointe. Ift. klubstørrelse, fanbase og potentiale er det noget vrøvl. Men at han har behov for at komme med sådan et svar, bekræfter bare det bonderøvs mindreværdskompleks der gennemsyrer den lorteklub.
100% Han er sgu' ikke i nærheden af at have format til AGF.
De nåede end ikke top seks i 2023-2024 og undervejs var de faretruende tæt på nedrykningsstregen. I den periode var han ved at skide i bukserne ved synet af en journalist.
Fint at strege ham definitivt.

100% Han er sgu' ikke i nærheden af at have format til AGF.
De nåede end ikke top seks i 2023-2024 og undervejs var de faretruende tæt på nedrykningsstregen. I den periode var han ved at skide i bukserne ved synet af en journalist.
Fint at strege ham definitivt.
Nu synes jeg du er lidt hård ved den gode Berthelsen. Omvendt kan man sige, at han kom igennem perioden og har fået Randers til at spille det bedste fodbold længe med en ung og spændende trup.
Det er da meget godt arbejde og viser da format.

Vi må vel forvente, at både Rob Kelly og Philipp Grobelny også forlader klubben. De er begge i den grad Uwes mænd, som er blevet hentet ind, bl.a. pga. at de tidligere også har arbejdet sammen med Uwe. Det bør give plads til, at der skal hentes en helt ny trænerstab ind. Dvs. en ny cheftræner + 1-2 nye assistenter.

De andre, dvs. Gango, Tjärnberg, Skovgaard, Mansfield og Backman, er nok i højere grad ansat "uafhængigt" af Uwe. Så vi kan/må vel forvente, at de som udgangspunkt forsætter. Man kan måske heller ikke afvise, at f.eks. Grobelny har imponeret så meget internt, at han forbliver selvom han kom som Uwes mand. Ligesom f.eks. Lars Friis kom som Glens mand, men også blev ansat under David.

Men det hele afhænger jo nok i høj grad af, hvad den nye cheftræner har af ønsker. Forskellige typer cheftrænere har behov for at suppleres af forskellige typer assistenter.
Tjarnberg er nu Assistent i Rosenborg.

Nu synes jeg du er lidt hård ved den gode Berthelsen. Omvendt kan man sige, at han kom igennem perioden og har fået Randers til at spille det bedste fodbold længe med en ung og spændende trup.
Det er da meget godt arbejde og viser da format.
Mehh... Hvor meget ære han kan tage for truppens gennemsnitsalder er jeg sgu' i tvivl om ... Synes det er et historisk stærk Randers-hold (baseret på deres standarder) - men ligesom vores optimeret til at nå Europa nu (Daniel Høgh, Dammers, Greve og Rømer har rundet de 30 og Nordli er næppe i Randers efter ferien) uden at det lykkes.
Dog er det hans mediehåndtering, jeg mest tvivler på. Det er i modvind, folk skal vise karakter - det er lidt for nemt at svare kækt og lidt højrøvet når det går (semi)godt.

Det er vel lidt normen at de tager mindst en assistent med og det giver også god mening ift at han ved hvad chefen vil og de ved de kan arbejde sammen. Hvis det er en meget grøn træner man henter har han måske ikke så mange på listen så det kan blive sværere, men jeg tror simpelthen heller ikke på at vi går efter en der er så uprøvet. Friis er vel næsten minimum og der lægger man også lidt til at der er hentet erfaring som assistent på en højere hylde.

Hoff-Thorup har sagt nej til QPR iflg. Tipsbladet.
Ikke at jeg tror, han overvejer os endsige, vi har spurgt ham men så længe, han er ledig vil medierne nok blive ved med at sætte ham i forbindelse med os. Senest i går på Viaplay selvom det var ren spekulation.

Når det er sagt, så er Thorup en projekttræner, det var derfor han sagde ja til Norwich og efter fyringen udtalte han, at i fremtiden vil han have flere klare linjer.
Hvis og jeg understreger hvis, han vitterlig er et emne, må være det være fordi, CV og ledelsen vil et stilskifte og klubben har mere end bevist, de har tålmodigheden.
TLDR: Jeg tror ikke, Hoff-Thorup bliver ny AGF træner men jeg vil heller ikke blive chokeret, hvis han gør.

Jeg tror ikke, Hoff-Thorup bliver ny AGF træner men jeg vil heller ikke blive chokeret, hvis han gør.
Meget enig. På den ene side virker det lidt urealistisk ift. bl.a. løn osv. men omvendt så kan et projekt med CV, hvor der skal skub på talentudvikling m.m. måske være lige det han leder efter. Klare linjer og strategi skal han i hvert fald nok få her.

Hoff-Thorup har sagt nej til QPR iflg. Tipsbladet.
Ikke at jeg tror, han overvejer os endsige, vi har spurgt ham men så længe, han er ledig vil medierne nok blive ved med at sætte ham i forbindelse med os. Senest i går på Viaplay selvom det var ren spekulation.

Når det er sagt, så er Thorup en projekttræner, det var derfor han sagde ja til Norwich og efter fyringen udtalte han, at i fremtiden vil han have flere klare linjer.
Hvis og jeg understreger hvis, han vitterlig er et emne, må være det være fordi, CV og ledelsen vil et stilskifte og klubben har mere end bevist, de har tålmodigheden.
TLDR: Jeg tror ikke, Hoff-Thorup bliver ny AGF træner men jeg vil heller ikke blive chokeret, hvis han gør.
Vil være det værste valg imo.

Ser ham slet ikke passe ind, ej heller have tyngde nok til os. Også i forhold til match.

Ser os ikke som værende et sted, hvor vi er klar til at agere talentudvikler på en ung træner. Ikke i forhold til de udfordringer vi har i truppen.

Vil gerne se en meget mere erfaren træner, der kan trække på sine erfaringer og komme ind med tyngde.

Vil være rystende nervøs, hvis det bliver ham. Uanset, at han er talentfuld. Ser ham bare slet ikke som et match.

Jan Michaelsen har vidst været nævnt herinde som et bud....

Kan vidst godt afskrives da han skal tiltræde pr 1 august i hans nye job

1. august handler måske om en form for opsigelse i Norge - de er jo i fuld gang med turneringen.
Antager vi, at han skal AGF, forhandles der sikkert om muligheden for at stoppe før.

Han er i øvrigt en klassisk 3-5-2 træner, hvis det er klubbens ambition at fortsætte i den retning.

Latest posts

Back